Дейности

Писмо до господата Орешарски,Йовчев,Вигенин и Папазов

plakat 3-01

scan0003scan

Обща стачка от 1 февруари готвят автобусните превозвачи

380% от автобусните превозвачи в общинската, областната и републиканската пътна мрежа ще спрат да работят на 1 февруари, ако правителството незабавно не покани на разговори Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ).

След днешното заседание на Управителния съвет на сдружението е взето единодушно решение за подобни действия в началото на следващия месец, ако не бъде изпълнено поне едно от животоспасяващите за бранша шест искания, а за останалите не се разпишат срокове.

Още на 13 ноември от сдружението изпратиха писмо с исканията си до премиера Пламен Орешарски, вицепремиера Цветлин Йовчев, външния министър Кристиян Вигенин и министъра на транспорта Данаил Папазов. До днес обаче отговор няма, каза със съжаление председателят на НСАБ Галя Топалова.

От днес на всички автогари започва символичен протест, като ще бъдат залепяни плакати "Протест". НСАБ настоява, че превозвачите са в "тотална невъзможност да продължат своята дейност, тъй като са поставени в абсолютно противоречие на пазарната среда", за което са сигнализирали висшите държавници още в края на миналата година.

Основните проблеми и искания на бранша са свързани с безпрецедентно разширения и неконтролируем сив сектор, както и десетките милиони загуби, които фирмите търпят заради превоз на лица с намаления, дадени от държавата, но покривани изцяло от бюджета на превозвачите.

Пред всяка автогара е пълно с два пъти повече микробуси и коли от онези, които са вътре в нея, сигнализира Васил Пиронков от УС на НСАБ. Пътниците пътуват без застраховки, водачите на автомобилите са с неясни качества, а икономическият ефект върху лицензираните фирми е изключително неблагоприятен, подчерта той.

Според Пиронков около 17-19% от фирмите работят в сивия сектор, но според други членове на сдружението ситуацията е далеч по-тежка. От НСАБ изнесоха данни, че само за миналата събота 50% от пътувалите зад граница са го направили чрез нелицензиран превоз.

"Епидемията" е завладяла всеки един град и почти всички безработни в страната. "Всеки безработен е станал превозвач", подчерта Ивайло Константинов от НСАБ. Фирмите са намалели с 2/3 до около 980, а в края на годината прогнозите са те да останат около 500.

Другият голям проблем, който тормози превозвачите, са намаленията и безплатните билети, които трябва да осигуряват на определени групи лица. Около 25% са подобни пътници, което е изключително сериозен дял.
Става дума за ветерани, военноинвалиди, деца, ученици и студенти, пенсионери и други, които се водят с различни намаления или пътуват безплатно. Безплатно се води и една много сериозна категория държавни служители от МВР, ДАНС, съдебна полиция и други.

Според изчисленията на НСАБ стойността на безплатните или намалени превози е около 500 млн. лв средно годишно, а като компенсация от държавата се получават едва 53 млн. лв. От НСАБ са предложили на държавните институции редица варианти и схеми за реално изчисляване, но Министерство на финансите не проявява никаква чуваемост по проблемите.

Автобусните превозвачи не могат да се възползват и от никакви евросредства, стана ясно по време на днешната пресконференция в БТА. От европари могат да се възползват само общините и общински фирми, в които се вливат свежи пари, с които родните частни превозвачи няма как да се конкурират. От Оперативна програмата транспорт пък могат да се възползват само БДЖ и метрото.

НСАБ сигнализира и за редица проблеми с обществените поръчки в малки населени места, където кметове раздават линии на свои хора. Сдружението е предоставило куп информация за подобни схеми и за нелицензирани превозвачи, но от 104 писма има само 4 отговора от държавата.

"Добронамерени сме, надяваме се да чуят нашите искания, постоянно изчакваме, но ако не бъдем чути, на 1 февруари спираме да возим по всички вътрешни линии", закани се Галя Топалова. Според нея с голяма част от проблемите и могат да се заемат НАП и прокуратурата, вместо цяла седмица да се занимават само с Волен Сидеров.

НСАБ се възпротиви и на факта, че БДЖ пътува с гориво на цена 1,5 лв с ДДС, а за автобусните превозвачи няма подобни преференции и пътуват с 2.6 лв с горива, които дори не отговарят на европейските качества. "Автобусите ни дават 15 до 20% по-малко разход, когато зареждаме в Европа", категоричен бе Пиронков.

Превозвачите обаче заявиха, че повишаването на цените не е решение и няма да прибeгнат до подобна стъпка, тъй като социално-икономическата ситуация в цялата страна и особено в малките градове така или иначе е изключително тежка.

Учредяване на IPRU

cid ii_14222b35bfeaf240На 28,29 и 30.10.2013г. в гр. Истанбул 12 държави учредителки подписаха споразумение за сътрудничество в областа на Авобусния транспорт и се обединиха в сдружение IPRU /международен съюз на автобусните превозвачи/.На срещата присъстваха всички министри на транспорта .Не случайно подписването се състоя на Националния празник на страната и на откриването на тунела на метрото под Босфора наречен /marmara.../.Така НСАПБ придоби международно признание и развитие.

 

View the embedded image gallery online at:
http://www.nsapb.bg/bg/dainosti.html#sigProGalleria6afaddf7af

Среща на НСАПБ с КНСБ в Министерство на транспорта

nsapbНа 04,11,2013 г. от 14,00 ч.в Министерство на транспорта се проведе среща инициирана от Синдикатите – КНСБ и Подкрепа.На срещата присъстваха Зам.министър на транспорта –Антон Гинев, Краси Калайджиев. Бяха поканени и представители на Министерство на финансите но липсваше зам.Министър.Синдикатите остро поставиха въпросите, които тревожат автобусните превозвачи.

Разглеждаха се:

Актуализация на размера на субсидии и компенсации- обещаха, но казаха , че бюджет 2014 вече е гласуван и не може да се направи нищо и......Кметовете да ограничат превозите до слабонаселените места и да оптимизират транспортните схеми, така че загубата на превозвачите да бъде по-малка.
Нерегламентирани превози- обещаха, но казаха че това е проблем от 20 години и не е решен до сега.Официално обеща Зам.министъра , че ще организират групи от представители на КД ДАИ, МВР и НАП по места, които ще стартират масови проверки и то не кампанийно , а постоянно.
Зам .министъра Гинев информира , че ще има средства от ЕФ за автобусните превозвачи през новия програмен период 2014-2020, но каза , че още всичко е на епат договаряне и не може да даде точни и конкретни данни.
Г-н Ивайло Константинов обясни на всички присъстващи , че ако не се вземат съответните мерки превозвачите ще бъдят принудени да подадат искове в съда, които ще спечелят, съгласно регламент 1370

Галя Топалова: 100 пиратски микробуса има в Кърджалийско! Шофьорът на буса-убиец, попитал пътниците: „Някой може ли да кара, че съм изморен?"

galia-topalovaВ Кърджали и Хасково има над 100 нерегламентирани автобуси и микробуси, които имат по 5 - 6 курса на месец зад граница, заяви Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). Тя настоява за намеса на „Гранична полиция" за спиране на пиратските превози.
По отношение на катастрофата, когато миналата седмица в Белград катастрофира кърджалийски микробус, който превозва пътници за чужбина, при което загина 56-годишна жена от село Сърница, Топалова посочи: „Шофьорът на този микробус е попитал един от пътниците, кой може да кара микробуса, защото е бил изморен. Ако това беше някой автобус от фирма, досега сигурно щяха да я разнищят и лиценза да й вземат, а това е един микробус, на който няма какво да му направят. Какво предприе държавата? Какво предприе Автомобилна администрация?", каза Топалова.
Десетки микробуси извършвали нерегламентирани превози.
 „Те взимат пътниците на автобусните фирми. Тези микробуси не плащат данъци, нямат работно време, просто се купува един микробус и започва да работи и да вози пътници. Те нямат застраховка, нямат разписки за багаж, нямат доктори, нямат работно време, нищо нямат", добави Топалова.Автобусните превозвачи искаме възможно по-бързо да се назначи нов шеф на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".

Галя Топалова: Искаме нов шеф на „Автомобилна администрация” и спешно решаване на проблема с нелегалните превози

prevoziАвтобусните превозвачи искаме възможно по-бързо да се назначи нов шеф на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Това каза пред Агенция „Фокус” Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ). „Искаме, ако може още другата седмица, да се назначи изпълнителен директор, искаме и среща с министъра на транспорта Данаил Папазов, заедно с Министерство на вътрешните работи и НАП, за да се направи нещо за спирането на нерегламентираните превози”, каза Топалова.
В момента все още няма изпълнителен директор на „Автомобилна администрация”. „ Всяка седмица очакваме да има нов шеф, и все никой не изпълнява тази длъжност. Фирмите чакат. В момента ДАИ, трябва да спира автобусите, които извършват нерегламентирани превози. Трябва да бъдат спирани на границата, също и от МВР. Това трябва да бъде наказано по някакъв начин, а в момента нищо не се прави. Всички фирми в момента имат много голям проблем с нерегламентираните превози”, посочи Топалова.
По думите й - в Кърджали и Хасково има над 100 нерегламентирани автобуси, които имат по 5 - 6 курса на месец зад граница. Това трябва да го знаят и от „Гранична полиция”, каза Топалова. По отношение на катастрофата, когато миналата седмица в Белград катастрофира български микробус, който превозва пътници за чужбина, при което загина една жена, Топалова посочи: „Шофьорът, на този микробус е попитал един от пътниците, кой може да кара микробуса, защото е бил изморен. Ако това беше някой автобус от фирма, досега сигурно щяха да я разнищят и лиценза да й вземат, а това е един микробус, на който няма какво да му направят. Какво предприе държавата? Какво предприе Автомобилна администрация?”, каза Топалова.
Над 40 микробуса, които извършват нерегламентирани превози, има в област Враца. „Те взимат пътниците на автобусните фирми. Тези микробуси не плащат данъци, нямат работно време, просто се купува един микробус и започва да работи и да вози пътници. Те нямат застраховка, нямат разписки за багаж, нямат доктори, нямат работно време, нищо нямат”, добави Топалова.

Галя Топалова: Парламентарните групи са съгласни със становището на автобусните превозвачи за нивомерите и за касовите апарати

006648419-bigАвтобусните превозвачи имат уверението от всички парламентарни групи, че са съгласни със становището им за нивомерите и за касовите апарати. Това съобщи за Агенция „Фокус” председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАП) Галя Топалова.
Среща между автобусни превозвачи от цялата страна се е провела вчера във връзка с проблемите на превозвачите, каза още тя.
„Това е много кратък период от време, тъй като има издадени 15 000 разрешителни, не знам дали има 15 000 автобуса, но толкова разрешителни са издадени от Министерството на транспорт”, каза Топалова.
„Фирмите от цяла България, които участват в сдружението, са против касовите апарати и се надяват до другата седмица, докато работи парламентът, да мине на първо и на второ четене”, каза Топалова за Закона за автобусните превози.
По нейни думи, ако не бъде удължен срокът за монтиране на касови апарати, който изтича в края на март, превозвачите няма да могат да работят. Тя посочи, че проблемът не е само в закупуването на касови апарати, но и в софтуера, който създава проблеми при отчитането на двупосочни билети, нулеви билети и намаления.
В срещата на сдружението са участвали представители на превозвачите от всички области в страната. Сред обсъдените проблеми са големите глоби за автобусните превозвачи, новия закон по европейски регламент 181, който влиза в сила от 1 март и се отнася до обезщетението на багажите.
Според Топалова въвеждането на регламента също трябва да бъде отложено.
„Обсъдихме също, че няма методика за изчисляване на автогаровото обслужване, че не сме включени в нито една програма за европейско финансиране – дали е „Конкурентоспособност”, дали е „Транспорт” – само общините са включени”, каза Галя Топалова.
Тя обясни, че ако превозвачът работи без касов апарат, то става част от сивата икономика.

Галя Топалова: Искането на превозвачи за удължаване на срока за касови апарати да бъде разгледано, докато работи парламентът

006648419-bigИскането на автобусните превозвачи за удължаване на срока за касовите апарати трябва да бъде разгледано, докато работи парламентът. Това каза пред Агенция „Фокус” председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи (НСАП) Галя Топалова. „Тази седмица трябва да бъде разгледано искането и евентуално следващата седмица – докато работи парламентът. Надяваме се, че парламентът ще работи, защото ако имат време до този петък, едва ли ще успеят. За другата седмица може и да успеят, стига сега да се разберат парламентарните групи”, каза Топалова. Вчера представители на сдружението са представили в парламента исканията си за удължаване на срока за монтиране на касови апарати в автобусите до края на годината и отпадане на изискването за нивомери на ведомствените бензиностанции, обясни Топалова. Фирмите, които са в провинцията, не са готови за касови апарати, отбеляза Топалова. „Да се надяваме до петък да мине. Ако не – всички фирми казаха, че няма да си сложат касови апарати”, заяви Топалова.
По нейни думи - превозвачите от малките населени места нямат финансовата възможност да монтират фискални апарати в автобусите си, а и все още имат проблеми с работата на касовите апарати и въвеждането на необходимите данни за маршрут, намаление, цена на билети. Тя отбеляза, че и софтуерът все още не работи достатъчно добре.
Днес има общо събрание на Националното сдружение на автобусните превозвачи, каза Галя Топалова. Ще пристигнат фирми от цяла България, за да присъстват на срещата в 15.00 ч.

Изискването за фискални апарати в автобусите трябва да се направи работещо до края на годината

PS00122Поправката в Закона за автомобилните превози, която изисква в автобусите да се поставят фискални апарати, трябва да бъде направена работеща, и от нея да се премахнат всички пречки до края на тази година. Това каза пред Агенция „Фокус” Васил Пиронков, член на управителния съвет на Асоциацията на автобусните превозвачи.
На днешното си заседание депутатите решиха досегашното изискване до 3 април 2013 година всички автобуси в страната да са с касови апарати да бъде удължено до 31 декември 2013 година.
Васил Пиронков поздрави всички превозвачи, както и медиите, за дадената гласност на проблема.
„Бяхме чути и се видя, че когато парламентът иска да работи, може да разсъждава. Но трябва ли винаги в последния момент, и с много нерви”, попита Пиронков.
Според него - депутатите сами са се убедили, че законът в този вид не може да е действащ.
„Нашите искания бяха чути, отразени и обединени, заедно всички превозвачи постигнахме това постижение за без това смачкания обществен транспорт”, благодари на колегите си Пиронков. Той посочи, че от Асоциацията на автомобилните превозвачи настояват през годината експерти от превозвачите, както и от Министерство на финансите и от Министерство на транспорта да бъдат включвани в изготвянето и обсъждането на наредбата, за да може системата да бъде работеща.
„Промени трябва да има например в наредбата H18, както и да се реши - при какви условия ще работят тези касови апарати, как ще бъдат съхранявани книгите за дневния отчет и за това кога той ще бъде приключван”, посочи Васил Пиронков.
По думите му - най-голямата пречка за поставяне на фискалните устройства към момента е, че не може да се разделя транспортът на градски, междуградски и международен, по отношение на поставянето на фискалните устройства, тъй като това би усложнило много нещата.
„Ако успеем да направим тази наредба работеща до 90%, ние, превозвачите, нямаме нищо против. Но нека да не ни превръщат в сив сектор и малкото фирми, които работят, да бъдат ограбвани от самите си служители”, призова Васил Пиронков от Асоциацията на автобусните превозвачи.

13.12.2012 Горещи добри новини!

nsapbНа заседание транспортната комисия днес разглежда предложения за промени в Закона за автомобилните превози, свързани с отлагането на предвидения срок – 3 януари 2013г.  за въвеждане на фискални устройства в автобусите при превози по междуградски линии.

Вече е факт удължаването  с три месеца на срока за монтиране на касови апарати в междуградските автобуси. Има вероятност срокат да баде удалжен до 31.12.2013 г .

Удължен е и срока за свързване на ведомственните бензиностанции с НАП до 31.03.2013г.

Още статии...

Страница 1 от 2

Начало
Предишна
1

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-02

banner