Задължително въвеждане на видеорегистратори при автобусните превози – за това ще настояват от Асоциацията на пострадалите при катастрофи

    Задължително въвеждане на видеорегистратори в автобусите, за да се ограничат катастрофите по междуградските линии. За това ще настояват от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, след като от прокуратурата установиха, че тахографът в катастрофиралия на АМ „Тракия“ автобус е бил неизправен.

      „Съществуват много по-съвременни средства, които могат да запишат, както ситуацията навън, така и вътре – това са видеорегистраторите. Не са скъпи, той е един вид черна кутия и може лесно и бързо да се провери дали е заспал шофьора или е бил засечен. Ще настояваме за тяхното задължително въвеждане“, поясни Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите при катастрофи.

      Според Васил Пиронков, председател на Национално сдружение на автобусните превозвачи, това е ненужно, защото аналоговите тахографи имат същата функция.

      „При всички МПС-та над 3 тона трябва да има тахографи – те отразяват изминатото разстояние, почивките на водача и скоростта, с която се е движил. Не може да няма запис, може да е повреден записът, но той е там. Контролът в автомобилните превози е най-стриктен“, заяви Пиронков и допълни, че в системата на автобусните превози липсват 1200 шофьори и се съкращават линии, а заплатите им са между 600 и 1500 лева, в зависимост от разстоянията, на които превозват пътници.

      „В самолетите има по две черни кутии и не винаги може да се установи причина за катастрофа. Това е да се установи кой е виновен, но няма да намалят катастрофите“, допълни Алекси Стратиев – експерт пътна безопасност и бивш директор на КАТ-София.


Подробности и видео на сайта на BiT („Би Ай Телевизия” ООД)
  

Вход за членове

НСАПБ е член на

ИПРУ

ipru 


КРИБ

КРИБ - Конфедерация на работодателите и индустриалците в България

banner

Партньори

cbs logo

tofedlogo

vivacom logo

 

Scania-Touring

banner